۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۱

فرانسه: اوضاع مصر از طریق گزینه نظامی حل نمی شود/ احضار سفرای مصر در 3 کشور اروپایی

فرانسه: اوضاع مصر از طریق گزینه نظامی حل نمی شود/ احضار سفرای مصر در 3 کشور اروپایی

در پی ناآرامی های اخیر در مصر، سفرای مصر در آلمان، فرانسه و کانادا به وزارت خارجه این کشور فراخوانده شده و پاریس با گرفتن ژست حمایت از دموکراسی و مردم، خواستار حل بحران مصر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های غربی، "مولانا سيد جلال الدين عمری" رئیس جماعت اسلامی سراسر هند ضمن محکوم کردن حوادث خشونت آمیز در مصر، اقدامات ارتش را بی رحمانه، غیراخلاقی و غیرانسانی توصیف کرد.

وی ضمن محکوم کردن اقدام ارتش در برکناری محمد مرسی از قدرت خواستار اقدام جدی سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد و سازمان کنفرانس اسلامی برای پایان دادن به خشونت ها در مصر شد.

واکنش آلمان، فرانسه، چین، کانادا، دانمارک، هلند و سازمان ملل به تحولات مصر

خبر دیگر اینکه "وانگ ایی" وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با همتای اردنی خود ضمن اعلام مخالفت پکن با خشونت و درگیری در مصر  و ابراز نگرانی درباره تحولات اخیر خواستار خویشتنداری طرفین درگیر در ناآرامی های اخیر در این کشور شد.

همچنین وزارت امور خارجه آلمان به نشانه اعتراض به حوادث خشونت آمیز مصر، سفیر این کشور در برلین را احضار کرد.

خبر دیگر اینکه سخنگوی وزارت خارجه کانادا با اشاره به تعطیلی سفارت خود در مصر به دلیل نگرانی از ناآرامی های اخیر در عین حال گفت درباره بازگشایی مجدد سفارت در روزهای آینده تصمیم می گیریم.

همچنین "جان بایرد" وزیر خارجه کانادا تمام طرفین درگیر در مصر را به آغاز گفتگوهای سازنده و خویشتنداری دعوت کرد.

وزیر خارجه کانادا نیز سفیر مصر را فراخواند و در اظهاراتی خواستار پایان خشونت ها و درگیریها دراین کشور شد.

"کریستین فریز باخ" وزیر مشاور در امور توسعه دانمارک ضمن محکوم کردن حوادث در مصر از تعلیق دو طرح همکاری مستقیم با دولت و سازمانهای عمومی به ارزش چهار میلیون یورو خبر داد.

در همین حال وزیر خارجه هلند اعلام کرد: دولت همکاریهای خود با دولت موقت را متوقف کرده و هیچ گونه کمکی را به این کشور ارسال نمی کند.

"فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه نیز با تاکید بر لغو حالت فوق العاده در مصر در دیدار با "محمد مصطفی کمال" سفیر مصر در پاریس خواستار پایان درگیریها و خشونت در قاهره و آغاز روند سیاسی شد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز ضمن محکوم کردن حوادث مصر، خواستار اتخاذ تصمیم جدی دبیر کل سازمان ملل و همپیمانان خود در این زمینه شد و بر توقف جدی خشونتها در این کشور تاکید کرد.

وی در ژستی دموکراسی طلبانه طرفین درگیر در خشونتهای اخیر در مصر را به حل مسالمت آمیز و تنشها تشویق و تاکید کرد: اوضاع مصر از طریق گزینه نظامی حل نمی شود.

"مارتین نسیرکی" سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز ضمن ابراز تاسف درباره درگیریهای اخیر در مصر خواستار خویشتنداری طرفین درگیر و حل اختلافات از طریق مذاکره شد.

اتحادیه اروپا نیز در ژستی بشردوستانه ضمن محکوم کردن خشونتهای اخیر در قاهره و دیگر نقاط مصر با قربانیان ابراز همدردی کرد.

کد خبر 2116684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha